Je studiekeuze:

Je hebt nog geen opleiding gekozen.

MBO Servicedeskmedewerker

€ 3.195,00

Specificaties

Servicedeskmedewerkers hebben een veelzijdige baan, waarbij ze altijd paraat horen te staan voor bijvoorbeeld storingen of bij het ontwikkelen van systemen. Tijdens deze opleiding leer je wat de functie inhoudt, welke werkzaamheden hier bij horen en ga je inhoudelijk op vaktermen in als informatietechnologie, functionele systemen en het ontwikkelen van een bedrijfssysteem. Door het volgen van deze opleiding leer je informatieaanvragen af te handelen, kun je meten op prestaties en kun je een servicedesk opzetten.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedesk medewerkers, servicedesk managers en voor iedereen die meer wilt weten over de werkzaamheden van een servicedesk.

Voorbereiding

De opleiding MBO Servicedeskmedewerker bestaat uit totaal 16 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.

Onderwerpen

De opleiding MBO Servicedeskmedewerker bestaat uit 2 modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Tijdens de opleiding komen onderstaande onderwerpen aan bod:

Module MBO Servicedeskmanagement

  • De basis van servicedeskmanagement
  • Workshop: opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatiefunin
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken

Module MBO Werken met informatiemanagement

  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op Service Level

Leerdoelen

Na afloop van de opleiding MBO Servicedeskmedwerker:

  • heb je inzicht in servicedeskmanagement
  • ben je in staat om klantgericht te werkenkun
  • weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
  • ben je in staat om een servicedesk op te zetten
  • heb je inzicht in informatietechnologie
  • kun je prestaties meten
  • weet je hoe je stuurt op kwaliteit
  • ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen

MBO Servicedeskmedewerker

Tijdens de opleiding MBO Servicedeskmedewerker schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case© kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht.

Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële Holland Opleidingen Groep diploma digitaal:

 

Alkmaar Amsterdam Arnhem Breda Den Haag Eindhoven Enschede Groningen Leeuwarden Maastricht Rotterdam Utrecht Venlo Zwolle

 

Klik op de plaatsnaam waar je de opleiding wilt volgen om het lesprogramma te bekijken.

Deze opleiding duurt 6 maanden

niet weg

De kosten voor de MBO Servicedeskmedewerker bedragen

€ 3.195,00
all-in, excl. 21% BTW
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

BTW

Vrijstelling van BTW is mogelijk voor organisaties die geen BTW kunnen terugvorderen.
In dat geval wordt er een toeslag van 10% berekend over de exclusief BTW prijs.

Subsidies en fiscale kortingen

Scholing wordt door de overheid gestimuleerd. Werkgevers komen bijvoorbeeld in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in de studiekosten.
Betaal je de opleiding zelf? Dan kunnen de kosten voor jouw opleiding aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting.
Door gebruik te maken van deze regelingen, is het volgen van een opleiding ook financieel aantrekkelijk.


MBO

Groeien met persoonlijke aandacht

Holland Opleidingen Groep is dé opleider voor iedereen die wil groeien met persoonlijke aandacht. We staan voor praktijkgericht leren, waar we altijd stil staan bij jouw persoonlijke leerdoelen. Jij geeft aan waar je je op wilt focussen, waar je persoonlijke leerdoelen liggen. Waarom wil jij een bepaalde opleiding, training of workshop volgen? Bij ons staat de cursist centraal. Naast de theorie bieden we praktijkgerichte opdrachten, gericht op jouw organisatie. Zo pas je het geleerde direct toe in de praktijk.

blaadje

  • Je betaalt géén inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • 100% startgarantie van iedere opleiding en locatie
  • CRSVG erkend

Erkende kwaliteit door CRSVG keurmerk

CRVSG Maatwerk 94 CRVSG OpenLijn 92

Met steeds meer aangesloten opleiders! Lees meer over CRSVG