Je studiekeuze:

Je hebt nog geen opleiding gekozen.

MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar)

€ 5.395,00

Specificaties

Als servicedeskmedewerker vervul je een onmisbare functie binnen de organisatie. Je dient informatieaanvragen af te handelen, verzoeken te volbrengen en storingen ad hoc op te lossen. Deze opleiding is bedoeld om je verder te ontwikkelen binnen dit vakgebied en daarbij te leren over management. Hoe geef je leiding aan een servicedesk? Naast inhoudelijk in te gaan over servicedeskmanagement, behandel je theorie omtrent communicatieve vaardigheden, werken met informatiemanagement, en werken in projecten. Door het volgen van deze opleiding kun je klantgericht werken, kun je prestaties meten en heb je inzicht in informatietechnologie.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedeskmedewerkers of voor mensen die servicedeskmedewerker willen worden.

Voorbereiding

De opleiding MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) bestaat uit totaal 32 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.

Onderwerpen

De opleiding MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) bestaat uit 4 modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Tijdens de opleiding komen onderstaande onderwerpen aan bod:

Module MBO Servicedeskmanagement

  • De basis van servicedeskmanagement
  • Workshop: opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatie
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken

Module MBO Werken met Informatiemanagement

  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op Service Level

Module MBO Werken in Projecten

  • De basis van projecten
  • SMART doelen formuleren
  • Projectplan opstellen
  • Projectorganisatie
  • Projectplanning
  • Kosten en baten
  • Beheer aspecten van projecten
  • Afronding van projecten

Module MBO Communicatieve Vaardigheden

  • De basis van communicatieve vaardigheden
  • De valkuilen bij communicatie
  • Vergadertechnieken en overleg
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Communicatieboodschap
  • Effectief telefoneren en e-mailen

Leerdoelen

Na afloop van de opleiding MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar):

  • heb je inzicht in servicedeskmanagement
  • ben je in staat om klantgericht te werken
  • weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
  • ben je in staat om een servicedesk op te zetten
  • heb je inzicht in informatietechnologie
  • kun je prestaties meten
  • weet je hoe je stuurt op kwaliteit
  • ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je SMART-doelen formuleren
  • weet je hoe je goed kunt luisteren, samenvatten en doorvragen
  • ben je in staat om effectief in projecten te werken

MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar)

Tijdens de opleiding MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case© kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht.

Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële Holland Opleidingen Groep diploma digitaal:

 

Alkmaar Amsterdam Arnhem Breda Den Haag Eindhoven Enschede Groningen Leeuwarden Maastricht Rotterdam Utrecht Venlo Zwolle

 

Klik op de plaatsnaam waar je de opleiding wilt volgen om het lesprogramma te bekijken.

Deze opleiding duurt 1 jaar

niet weg

De kosten voor de MBO Servicedeskmedewerker (1 jaar) bedragen

€ 5.395,00
all-in, excl. 21% BTW
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

BTW

Vrijstelling van BTW is mogelijk voor organisaties die geen BTW kunnen terugvorderen.
In dat geval wordt er een toeslag van 10% berekend over de exclusief BTW prijs.

Subsidies en fiscale kortingen

Scholing wordt door de overheid gestimuleerd. Werkgevers komen bijvoorbeeld in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in de studiekosten.
Betaal je de opleiding zelf? Dan kunnen de kosten voor jouw opleiding aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting.
Door gebruik te maken van deze regelingen, is het volgen van een opleiding ook financieel aantrekkelijk.


MBO

Groeien met persoonlijke aandacht

Holland Opleidingen Groep is dé opleider voor iedereen die wil groeien met persoonlijke aandacht. We staan voor praktijkgericht leren, waar we altijd stil staan bij jouw persoonlijke leerdoelen. Jij geeft aan waar je je op wilt focussen, waar je persoonlijke leerdoelen liggen. Waarom wil jij een bepaalde opleiding, training of workshop volgen? Bij ons staat de cursist centraal. Naast de theorie bieden we praktijkgerichte opdrachten, gericht op jouw organisatie. Zo pas je het geleerde direct toe in de praktijk.

blaadje

  • Je betaalt géén inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • 100% startgarantie van iedere opleiding en locatie
  • CRSVG erkend

Erkende kwaliteit door CRSVG keurmerk

CRVSG Maatwerk 94 CRVSG OpenLijn 92

Met steeds meer aangesloten opleiders! Lees meer over CRSVG