Aandacht voor de kwaliteit van producten en diensten is een belangrijk aspect binnen organisaties. De kwaliteit van een product of dienst is vaak een bepalende factor voor de tevredenheid van klanten. Tijdens deze basisopleiding krijg je inzicht in de basisbegrippen rondom kwaliteit, leer je kwaliteitssystemen toe te passen en weet je hoe je omgaat met klachten. Ook onderwerpen als het INK-model, processchema’s, kwaliteitshandboek en kwaliteitskosten worden tijdens deze veelzijdige opleiding behandeld. Door het maken van praktijkgerichte opdrachten pas je de theorie direct toe in jouw eigen praktijksituatie. Na afloop van de opleiding beschik jij over de basiskennis op het gebied van kwaliteitsmanagement.
Aandacht voor de kwaliteit van producten en diensten is een belangrijk aspect binnen organisaties. De kwaliteit van een product of dienst is vaak een bepalende factor voor de tevredenheid van klanten. Tijdens deze basisopleiding krijg je inzicht in de basisbegrippen rondom kwaliteit, leer je kwaliteitssystemen toe te passen en weet je hoe je omgaat met klachten. Ook onderwerpen als het INK-model, processchema’s, kwaliteitshandboek en kwaliteitskosten worden tijdens deze veelzijdige opleiding behandeld. Door het maken van praktijkgerichte opdrachten pas je de theorie direct toe in jouw eigen praktijksituatie. Na afloop van de opleiding beschik jij over de basiskennis op het gebied van kwaliteitsmanagement.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in kwaliteitsaspecten binnen organisaties. Deze opleiding is voor een brede doelgroep toegankelijk.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van de opleidingsdag heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
Tijdens de opleiding worden onderstaande onderwerpen behandeld:
Basisopleiding Kwaliteit - (Blended Learning)
Rol van de kwaliteitsmedewerker
Het kwaliteitshandboek
Processchema's
Prestatie indicatoren voor kwaliteit
Kwaliteitskosten
Toepassen INK model en ISO
Klachtenbehandeling
Organisatie en kwaliteit
Leerdoelen
heb je inzicht in de basisbegrippen van kwaliteit
ben je in staat om effectief te sturen op kwaliteit
weet je hoe je een kwaliteitssysteem toegepast wordt
ben je in staat om kwaliteitsverbeteringen kenbaar te maken
heb je inzicht in het toepassen van kwaliteitsmodellen
ben je in staat om processchema’s op te stellen
weet je hoe je omgaat met klachten
heb je inzicht in kwaliteitszorgsystemen
Na actieve deelname aan deze opleiding, ontvang je het officiële certificaat van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.