Wanneer jij een functie hebt als marketingmedewerker, is het belangrijk om een duidelijke marketingstrategie te ontwikkelen. Factoren als marktonderzoek, productmanagement, koopgedrag van klanten en prijsbepaling spelen een belangrijke rol. Tijdens deze opleiding leer je welke marktonderzoekmethodes er allemaal zijn en welke het best past bij jouw onderzoek. Je gaat vervolgens zelf een marktonderzoek opzetten. Je gaat je verdiepen in de marketingmix en je leert alles over het marketingbudget. Door het opstellen van een verbeterplan pas je de geleerde theorie direct toe in jouw eigen praktijksituatie. Na afloop van deze opleiding beschik jij over de basiskennis van marketing.
Wanneer jij een functie hebt als marketingmedewerker, is het belangrijk om een duidelijke marketingstrategie te ontwikkelen. Factoren als marktonderzoek, productmanagement, koopgedrag van klanten en prijsbepaling spelen een belangrijke rol. Tijdens deze opleiding leer je welke marktonderzoekmethodes er allemaal zijn en welke het best past bij jouw onderzoek. Je gaat vervolgens zelf een marktonderzoek opzetten. Je gaat je verdiepen in de marketingmix en je leert alles over het marketingbudget. Door het opstellen van een verbeterplan pas je de geleerde theorie direct toe in jouw eigen praktijksituatie. Na afloop van deze opleiding beschik jij over de basiskennis van marketing.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor iedere startende marketingmedewerker of marketingassistent. Tevens is de opleiding geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in marketingactiviteiten in een organisatie.
Voorbereiding
Deze basisopleiding bestaat uit totaal 5 studiebijeenkomsten van 3 uren. De traingsdata plan je samen met jouw privé-docent. De aangegeven lesdata op de website zijn indicatief. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Tijdens de opleiding worden de volgende onderwerpen behandeld:
Basisopleiding Marketing - (Privé Studie)
Marketingplanning
Consumentengedrag
Reclame en promotie
Offreren en contracteren
Marketingmix
Analyse van gegevens
Het verkoopproces
Marktonderzoekmethodes
Leerdoelen
heb je inzicht in de basisbegrippen van marketing
ben je in staat om de marketingmix toe te passen
weet je hoe je een marktonderzoek op kunt zetten
ben je in staat om consumentengedrag te beschrijven
heb je inzicht in marktonderzoekmethodes
ben je in staat om een marketingbudget op te stellen
weet je hoe je een SMART-doelstelling kunt formuleren
ben je in staat om gegevens te analyseren
Tijdens deze opleiding schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je jouw Verbeterplan Praktijk-Case met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.