In deze cursus wordt er aandacht besteed aan de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van online koopgedrag en sociale media, maar ook onderwerpen als big data, neuromarketing, onbewust gedrag en Customer Journey Mapping komen aan de orde. Maatschappelijke ontwikkelingen en trends plus het toekomstig consumentengedrag zijn volledig opgenomen in deze cursus met praktijkvoorbeelden en praktijkcases. Er wordt een inventarisatie geboden van allerlei ontwikkelingen die zich gelijktijdig manifesteren en waarvan de combinatie oneindig veel nieuwe marketingmogelijkheden inhoudt. Deze praktijkgerichte cursus is met name geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die zich dagelijks bezighouden met inspelen op consumentengedrag. De cursus is niet alleen geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers, maar ook voor managers die direct en indirect te maken hebben met consumentengedrag. Het geleerde breng je direct in de praktijk, door middel van het opstellen van een verbeterplan. Veel marketing- & communicatiemedewerkers en managers hebben deze cursus reeds succesvol gevolgd.
In deze cursus wordt er aandacht besteed aan de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van online koopgedrag en sociale media, maar ook onderwerpen als big data, neuromarketing, onbewust gedrag en Customer Journey Mapping komen aan de orde. Maatschappelijke ontwikkelingen en trends plus het toekomstig consumentengedrag zijn volledig opgenomen in deze cursus met praktijkvoorbeelden en praktijkcases. Er wordt een inventarisatie geboden van allerlei ontwikkelingen die zich gelijktijdig manifesteren en waarvan de combinatie oneindig veel nieuwe marketingmogelijkheden inhoudt. Deze praktijkgerichte cursus is met name geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die zich dagelijks bezighouden met inspelen op consumentengedrag. De cursus is niet alleen geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers, maar ook voor managers die direct en indirect te maken hebben met consumentengedrag. Het geleerde breng je direct in de praktijk, door middel van het opstellen van een verbeterplan. Veel marketing- & communicatiemedewerkers en managers hebben deze cursus reeds succesvol gevolgd.
Doelgroep
Deze cursus is ontwikkeld voor iedere marketing- en communicatiemedewerker en manager die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van consumentengedrag. De cursus is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het optimaliseren en kunnen sturen op consumentengedrag.
Voorbereiding
Deze cursus bestaat uit totaal 8 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
n.v.t.
Cursus - HBO Consumentengedrag
Cursus - HBO Consumentengedrag
Leerdoelen
kun je een analyse van consumentengedrag opstellen
heb je inzicht in persoonlijkheid, waarden en lifesyle
ben je in staat marketinginstrumenten toe te passen
kun je de relatie tussen attitude en gedrag in kaart brengen
Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je de cursus met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.