In deze cursus worden de belangrijkste actoren in de wereld waarin innovatievraagstukken spelen, dus actoren in de wereld van het bedrijfsleven, besproken. Tijdens deze cursus zal blijken dat op alle niveaus van actie, hoe abstract deze soms ook kunnen zijn, individuen en groepen – mensen van vlees en bloed – de toon zetten en de dienst uitmaken. Innovatie en management van innovatie wordt weliswaar sterk gedreven door nieuwe kennis en technologie, het zijn de mensen die innovatie realiseren, of niet. Over het bereiken van succes en het voorkomen van falen gaat deze cursus. Deze cursus is met name geschikt voor medewerkers en managers die zich dagelijks bezighouden met innovatie binnen de organisatie. De cursus staat grotendeels in het teken van de praktijk.
In deze cursus worden de belangrijkste actoren in de wereld waarin innovatievraagstukken spelen, dus actoren in de wereld van het bedrijfsleven, besproken. Tijdens deze cursus zal blijken dat op alle niveaus van actie, hoe abstract deze soms ook kunnen zijn, individuen en groepen – mensen van vlees en bloed – de toon zetten en de dienst uitmaken. Innovatie en management van innovatie wordt weliswaar sterk gedreven door nieuwe kennis en technologie, het zijn de mensen die innovatie realiseren, of niet. Over het bereiken van succes en het voorkomen van falen gaat deze cursus. Deze cursus is met name geschikt voor medewerkers en managers die zich dagelijks bezighouden met innovatie binnen de organisatie. De cursus staat grotendeels in het teken van de praktijk.
Doelgroep
Deze cursus is ontwikkeld voor iedere innovatiemedewerker en -manager die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van innovatiemanagement binnen een organisatie. De cursus is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in innovatietrajecten.
Voorbereiding
Deze cursus bestaat uit totaal 8 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
n.v.t.
Cursus - HBO Innovatiemanagement
Cursus - HBO Innovatiemanagement
Leerdoelen
heb je inzicht in het samenstellen van een innovatieteam
ben je in staat om een innovatieproject op te starten
kun je een innovatiestrategie opstellen
weet je met welke omgevingsfactoren je te maken hebt
Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je de cursus met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.