Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging als accountmanager? Wil jij je verdiepen in sales- en accountmanagement? Een marketeer dient de salesprocessen te begrijpen en een salesmanager de marketingprincipes. Tijdens deze cursus krijg je inzicht in strategisch en tactisch salesmanagement, de plaats van sales in een organisatie, leveranciers- en klantmanagement, salesplanning en verschillende vormen van verkoop. Daarnaast gaan we ook in op leidinggeven en coachen. Ook wordt er aandacht besteed aan bedrijfseconomische aspecten, het voeren van effectieve onderhandelingen en verbale- en non-verbale communicatievaardigheden. Na afloop van deze cursus ben je in staat om op praktische wijze de afdelingen marketing en sales aan te sturen.
Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging als accountmanager? Wil jij je verdiepen in sales- en accountmanagement? Een marketeer dient de salesprocessen te begrijpen en een salesmanager de marketingprincipes. Tijdens deze cursus krijg je inzicht in strategisch en tactisch salesmanagement, de plaats van sales in een organisatie, leveranciers- en klantmanagement, salesplanning en verschillende vormen van verkoop. Daarnaast gaan we ook in op leidinggeven en coachen. Ook wordt er aandacht besteed aan bedrijfseconomische aspecten, het voeren van effectieve onderhandelingen en verbale- en non-verbale communicatievaardigheden. Na afloop van deze cursus ben je in staat om op praktische wijze de afdelingen marketing en sales aan te sturen.
Doelgroep
Deze cursus is ontwikkeld voor marketing- en salesmanagers en medewerkers. Ook is de cursus geschikt voor iedereen die inzicht wil verkrijgen in sales- en accountmanagement.
Voorbereiding
Deze cursus bestaat uit totaal 8 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
n.v.t.
Cursus - HBO Sales en Accountmanagement
Cursus - HBO Sales en Accountmanagement
Leerdoelen
heb je inzicht in sales- en accountmanagement
ben je in staat om de relatiemanagement toe te passen
weet je hoe je verkooptechnieken kunt toepassen
weet je hoe je een verkoopproces toepast
Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je de cursus met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.