Deze cursus gaat over de financiële aspecten van een organisatie. Elke organisatie krijgt tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden te maken met de financiële gevolgen van haar activiteiten. Tijdens deze cursus komen vaktermen als een ondernemingsplan, kostprijsberekening, investeringsbeslissingen, financieel plan en rentabiliteit aan de orde. Door het volgen van deze cursus ontwikkel je je basiskennis en inzichten op financieel gebied, leer je een kostprijsberekening te maken en leer je een omzetprognose en liquiditeitsprognose op te stellen. Deze cursus is een succes onder financieel medewerkers.
Deze cursus gaat over de financiële aspecten van een organisatie. Elke organisatie krijgt tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden te maken met de financiële gevolgen van haar activiteiten. Tijdens deze cursus komen vaktermen als een ondernemingsplan, kostprijsberekening, investeringsbeslissingen, financieel plan en rentabiliteit aan de orde. Door het volgen van deze cursus ontwikkel je je basiskennis en inzichten op financieel gebied, leer je een kostprijsberekening te maken en leer je een omzetprognose en liquiditeitsprognose op te stellen. Deze cursus is een succes onder financieel medewerkers.
Doelgroep
Deze cursus is ontwikkeld voor financieel medewerkers en voor iedereen die meer wilt leren van financiële aspecten van een organisatie.
Voorbereiding
Deze cursus bestaat uit totaal 8 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Tijdens de cursus worden de volgende onderwerpen behandeld:
Cursus - MBO Werken met Financiën
Cursus - MBO Werken met Financiën
Leerdoelen
heb je inzicht in de balans en de winst- en verliesrekening
weet je hoe je een integrale kostprijs kunt berekenen
ben je in staat om te sturen op vaste- en variabele kosten
kun je sturen op liquiditeit en solvabiliteit
Tijdens de cursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je de cursus met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.