Het gebruik van social media bij organisaties is eigenlijk niet meer weg te denken. Het is een kanaal waar je je producten en diensten op kunt verkopen, waar je gemakkelijk met de doelgroep in contact kunt komen en waar je altijd bereikbaar bent. Het heeft de manier waarop producten gezocht, gekozen, gekocht en geëvalueerd worden verandert. De uitingen op social media kunnen een grote impact hebben op de reputatie en succes van organisaties. Het is daarom van groot belang voor organisaties om een effectieve social media strategie te implementeren. Werk jij in een communicatie gerelateerde functie en wil jij je specialiseren op het gebied van social media? Ben je benieuwd naar wat communicatie in combinatie met social media allemaal voor jouw organisatie kan doen en hoe je dit op effectieve wijze inzet? Gedurende deze opleiding komen onderwerpen als werken met de media, kranten en tijdschriften, mediaplanning, communicatiebeleid en effectieve communicatieplanning komen aan bod. Ook oefen je met praktijkgerichte opdrachten, gericht op jouw organisatie.
Het gebruik van social media bij organisaties is eigenlijk niet meer weg te denken. Het is een kanaal waar je je producten en diensten op kunt verkopen, waar je gemakkelijk met de doelgroep in contact kunt komen en waar je altijd bereikbaar bent. Het heeft de manier waarop producten gezocht, gekozen, gekocht en geëvalueerd worden verandert. De uitingen op social media kunnen een grote impact hebben op de reputatie en succes van organisaties. Het is daarom van groot belang voor organisaties om een effectieve social media strategie te implementeren. Werk jij in een communicatie gerelateerde functie en wil jij je specialiseren op het gebied van social media? Ben je benieuwd naar wat communicatie in combinatie met social media allemaal voor jouw organisatie kan doen en hoe je dit op effectieve wijze inzet? Gedurende deze opleiding komen onderwerpen als werken met de media, kranten en tijdschriften, mediaplanning, communicatiebeleid en effectieve communicatieplanning komen aan bod. Ook oefen je met praktijkgerichte opdrachten, gericht op jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor mensen die zich willen verdiepen in de wereld van social media in combinatie met het vakgebied communicatie.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag(en) behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van deze opleiding heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module HBO Organisatie en Communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Module HBO Communicatie in de Media
De basis van communicatie in de media
Mediastructuren
Werken met de media
Kranten en tijdschriften
TV en radio
Sociale media
Mediaplanning
Kosten- en batenanalyse
Module HBO Communicatieve Vaardigheden
Communicatie analyseren
Structureren
Argumenteren en overtuigen
Formuleren van meetbare doelstellingen
Foutloos schrijven
Lezen en samenvatten
Schrijven en rapporteren
Gesprekken voeren
Module HBO Communicatiedomeinen
De basis van communicatiedomeinen
Interne communicatie
Netwerkcommunicatie
Concerncommunicatie
Communicatie voor reclame en promotie
Public Relations
Marketingcommunicatie
Communicatie en voorlichting
Leerdoelen
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
heb je inzicht in communicatie in de media
ben je in staat om social media in te zetten
weet je hoe je werkt met mediastructuren
ben je in staat om een mediaplanning te maken
weet je hoe je effectief gesprekken kunt voeren
heb je inzicht in communicatieve vaardigheden
kun je verschillende schrijfstijlen toepassen
heb je inzicht in argumenteren en overtuigen
heb je inzicht in Public Relations
weet je hoe je netwerkcommunicatie toepast
ben je in staat om te werken binnen communicatie en voorlichting
weet je hoe je concerncommunicatie toepast
Na actieve deelname aan deze opleiding, ontvang je het officiële certificaat van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.