Tijdens deze praktijkgerichte opleiding komen alle vaktermen en aspecten rondom het vakgebied Facilitair Management aan de orde. Je leert wat het vak inhoudt, wat er qua werkzaamheden komt kijken bij Facilitair Management en door middel van praktijkgerichte opdrachten, pas je de theorie toe op jouw organisatie. Als facilitair management medewerker ondersteun je de organisatie met middelen en diensten die voor medewerkers van de organisatie nodig zijn, om het naar behoren uit te kunnen voeren. Deze opleiding biedt handvatten om inhoudelijk veel te leren over het vakgebied. Onderwerpen als gebouwenbeheer, vergaderzaalbeheer, verhuizingen, schoonmaak, BHV en ARBO komen tijdens deze opleiding aan bod.
Tijdens deze praktijkgerichte opleiding komen alle vaktermen en aspecten rondom het vakgebied Facilitair Management aan de orde. Je leert wat het vak inhoudt, wat er qua werkzaamheden komt kijken bij Facilitair Management en door middel van praktijkgerichte opdrachten, pas je de theorie toe op jouw organisatie. Als facilitair management medewerker ondersteun je de organisatie met middelen en diensten die voor medewerkers van de organisatie nodig zijn, om het naar behoren uit te kunnen voeren. Deze opleiding biedt handvatten om inhoudelijk veel te leren over het vakgebied. Onderwerpen als gebouwenbeheer, vergaderzaalbeheer, verhuizingen, schoonmaak, BHV en ARBO komen tijdens deze opleiding aan bod.
Doelgroep
Deze opleiding is bedoeld voor facilitair medewerkers, medewerkers inkoops en iedereen die zich verder wil gaan ontwikkelen op het gebied van facilitair management.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module HBO Facility Management
De basis van facilitaire organisatie
Facilitaire werkomgeving
Meetbaarheid van facility management
Facilitair onderzoek
Toekomst van facility management
Kwaliteitsmanagement
Soft services
Ontwikkelingsfasen van facility management
Module HBO Inkoopmanagement
Inkoopplanning en inkoopprofessionalisering
Inkoop en strategie
Leveranciersmanagement
Samenwerking en partnerships
Specificeren
Offreren en selecteren
Onderhandelen
Contracteren en contractmanagement
Leerdoelen
heb je inzicht in de facilitaire activiteiten
ben je in staat om een facilitaire omgevingsanalyse te maken
weet je hoe je doelgericht kunt verbeteren
heb je kennis van kwaliteit, risico’s en milieu
heb je inzicht in inkoopmanagement
ben je in staat om inkoopbeleid op te stellen
weet je hoe je kunt sturen op leveranciersmanagement
kun je samenwerking en partnerships toepassen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.