E-business omvat e-commerce en de transformatie en verbetering van bedrijfsprocessen met behulp van de technologie. Er is sprake van een wisselwerking tussen bedrijfsprocessen en systemen, zodat e-commerce beter wordt. Tijdens deze opleiding krijg je inzicht in de basis van e-business en informatiemanagement. Je leert multimedia en intranet toe te passen, welke techniek je toe past voor e-business en leer je te sturen op kennismanagement. Gedurende een interactieve workshop leer je e-business toe te passen in de organisatie. Je maakt praktijkgerichte opdrachten, de geleerde theorie pas je hierdoor direct toe in de eigen (werk)situatie. Na afloop van deze opleiding beschik jij over een gedegen kennis van informatiemanagement en e-business.
E-business omvat e-commerce en de transformatie en verbetering van bedrijfsprocessen met behulp van de technologie. Er is sprake van een wisselwerking tussen bedrijfsprocessen en systemen, zodat e-commerce beter wordt. Tijdens deze opleiding krijg je inzicht in de basis van e-business en informatiemanagement. Je leert multimedia en intranet toe te passen, welke techniek je toe past voor e-business en leer je te sturen op kennismanagement. Gedurende een interactieve workshop leer je e-business toe te passen in de organisatie. Je maakt praktijkgerichte opdrachten, de geleerde theorie pas je hierdoor direct toe in de eigen (werk)situatie. Na afloop van deze opleiding beschik jij over een gedegen kennis van informatiemanagement en e-business.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor informatiemedewerkers en iedereen die de kennis en vaardigheden wil verbreden of meer inzicht wenst in informatiemanagement in combinatie et E-business.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module HBO E-business in de Praktijk
Businessmodelinnovatie
Online klantenwerving
Online verkoop
E-procurement
E-fulfilment en e-manufacturing
Online customer relationship management
Managementinformatie
Planning en organisatie
Module HBO Informatiemanagement
Informatievoorziening
Bedrijfsprocessen
Informatiesystemen
Gegevensverzameling: gebruiken en ontwerpen
Managen van een organisatie met informatie
Georganiseerd verbeteren
Regie op ontwikkeling en gebruik
Ondernemen in de digitale economie
Leerdoelen
heb je inzicht in de betekenis van E-business en E-commerce
ben je in staat om e-procurement toe te passen
weet je hoe je omgaat met E-business vanuit de klantzijde
ben je in staat om effectief e-commerce en e-business toe te passen
heb je inzicht in de informatie uit bedrijfsprocessen
ben je in staat om georganiseerd te verbeteren
kun je een informatiesysteem opzetten
ben je in staat om effectief gegevens te verzamelen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.