Steeds meer managers delegeren extra werkzaamheden naar de afdeling managementsupport. Hierdoor wordt jij als managementsupport medewerker steeds belangrijker. Steeds vaker wordt er in de rol van managementsupport ook andere taken verwacht. Je kunt hierbij denken aan inkoop van producten, facilitaire zaken en kwaliteit. Tijdens deze interessante opleiding leer jij alles wat te maken heeft met managementsupport en de veranderende omgeving. Je gaat een communicatieplan opstellen en je leert te werken met processen. Tevens zul je ook leren sturen op prestatie indicatoren en worden de facetten van facilitaire dienstverlening behandeld.
Steeds meer managers delegeren extra werkzaamheden naar de afdeling managementsupport. Hierdoor wordt jij als managementsupport medewerker steeds belangrijker. Steeds vaker wordt er in de rol van managementsupport ook andere taken verwacht. Je kunt hierbij denken aan inkoop van producten, facilitaire zaken en kwaliteit. Tijdens deze interessante opleiding leer jij alles wat te maken heeft met managementsupport en de veranderende omgeving. Je gaat een communicatieplan opstellen en je leert te werken met processen. Tevens zul je ook leren sturen op prestatie indicatoren en worden de facetten van facilitaire dienstverlening behandeld.
Doelgroep
De opleiding HBO Managementsupport is geschikt voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen als Management Assistent.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module HBO Organisatie en Managementsupport
De basis van organisatie en managementsupport
Werken met processen
Facilitaire dienstverlening
Informatiestromen binnen de organisatie
Documentenbeheer
Inkopen van producten en diensten
Kwaliteit binnen de organisatie
Sturen op prestatie indicatoren
Module HBO Organisatie en Communicatie
De basis van organisatie en communicatie
Communicatie en gedragsverandering
Communicatie Canvas
Interne en externe communicatie
Contentstrategie
Marketingcommunicatie
Communicatieonderzoek
Opstellen van een communicatieplan
Leerdoelen
heb je inzicht in (digitaal) documentenbeheer
ben je in staat om te leren werken met processen
kun je facilitaire activiteiten uitvoeren
ken je de informatiestromen binnen een organisatie
heb je inzicht in de soorten communicatie
ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.