Wil jij je verdiepen in de vakgebieden Marketing & Communicatie? Gedurende deze opleiding leer je wat marketing en communicatie nu precies is en hoe ze zich tot elkaar verhouden. Je behandelt theorie omtrent de positionering en branding van een organisatie, je leert een marketingconcept te ontwikkelen, je krijgt inzicht in marketingcommunicatie en je weet aan het einde van deze opleiding hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden. Wil jij meer weten over marktverkenning, marketingconcepten, de soorten marketingcommunicatie, gesprekstechnieken en het opstellen van een mediaplanning? Deze opleiding biedt je handvatten om jezelf te ontwikkelen tot een waardevolle medewerker marketing en communicatie. Ook wordt er veel aan aandacht besteed aan praktijkgerichte opdrachten, toegespitst op jouw organisatie.
Wil jij je verdiepen in de vakgebieden Marketing & Communicatie? Gedurende deze opleiding leer je wat marketing en communicatie nu precies is en hoe ze zich tot elkaar verhouden. Je behandelt theorie omtrent de positionering en branding van een organisatie, je leert een marketingconcept te ontwikkelen, je krijgt inzicht in marketingcommunicatie en je weet aan het einde van deze opleiding hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden. Wil jij meer weten over marktverkenning, marketingconcepten, de soorten marketingcommunicatie, gesprekstechnieken en het opstellen van een mediaplanning? Deze opleiding biedt je handvatten om jezelf te ontwikkelen tot een waardevolle medewerker marketing en communicatie. Ook wordt er veel aan aandacht besteed aan praktijkgerichte opdrachten, toegespitst op jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en communicatiemedewerkers en -managers die zich meer willen verdiepen in het vakgebied Marketing en Communicatie. Heb jij vanuit een andere positie te maken met Marketing en Communicatie en wil je hier meer over leren? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze HBO-opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag(en) behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van deze opleiding heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beïnvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module HBO Marketingcommunicatie
De basis van marketingcommunicatie
Bepalen van de communicatiestrategie
Soorten marketingcommunicatie
Communicatie met reclame- en mediabureaus
Opstellen van een mediaplanning
Gesprekstechnieken
Feedback
Luisteren, samenvatten en doorvragen
Leerdoelen
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
heb je inzicht in marketingcommunicatie
weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
heb je inzicht in gesprekstechnieken
kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten
Na actieve deelname aan deze opleiding, ontvang je het officiële certificaat van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.