Een officemanager geeft leiding aan een secretariaat en is verantwoordelijk voor diverse zaken op het kantoor. Naast het leidinggeven draag je bijvoorbeeld ook zorg voor personele zaken en facilitaire zaken als de inkoop van kantoorbenodigdheden en het beheren van budgetten. Als officemanager heb je elke dag te maken met andere taken en zaken. Wil jij leren wat er allemaal komt kijken bij officemanagement en wil jij opgeleid worden tot een waardevolle officemanager? Gedurende deze opleiding krijg je te maken met een breed aantal onderwerpen zoals personeelsmanagement, organisatie en managementsupport en een deel projectmanagement. Vaktermen als documentenbeheer, werken met processen, inkoop en het sturen op kwaliteit en klantgerichtheid komen aan bod. Naast deze theorie oefen je ook met praktijkgerichte opdrachten toegespitst op jouw organisatie.
Een officemanager geeft leiding aan een secretariaat en is verantwoordelijk voor diverse zaken op het kantoor. Naast het leidinggeven draag je bijvoorbeeld ook zorg voor personele zaken en facilitaire zaken als de inkoop van kantoorbenodigdheden en het beheren van budgetten. Als officemanager heb je elke dag te maken met andere taken en zaken. Wil jij leren wat er allemaal komt kijken bij officemanagement en wil jij opgeleid worden tot een waardevolle officemanager? Gedurende deze opleiding krijg je te maken met een breed aantal onderwerpen zoals personeelsmanagement, organisatie en managementsupport en een deel projectmanagement. Vaktermen als documentenbeheer, werken met processen, inkoop en het sturen op kwaliteit en klantgerichtheid komen aan bod. Naast deze theorie oefen je ook met praktijkgerichte opdrachten toegespitst op jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor officemanagers die zich verder willen ontwikkelen in het vakgebied Officemanagement. Heb jij vanuit een andere rol te maken met officemanagement, of wil je officemanager worden? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module HBO Organisatie en Managementsupport
De basis van organisatie en managementsupport
Werken met processen
Facilitaire dienstverlening
Informatiestromen binnen de organisatie
Documentenbeheer
Inkopen van producten en diensten
Kwaliteit binnen de organisatie
Sturen op prestatie indicatoren
Module HBO Human Resource Management
De basis van personeelsmanagement
Werven en selecteren van medewerkers
Begeleiden uitstroom van medewerkers
Effectieve communicatie met medewerkers
Welzijn van medewerkers
Binden en boeien van medewerkers
De juridische aspecten van personeelsmanagement
De financiële aspecten van personeelsmanagement
Module HBO Organisatorische Aspecten
De basis van organisatorische aspecten
De inrichting van een organisatie
Sturen op kwaliteit en klantgerichtheid
Formuleren van meetbare doelstellingen
Plannen en organiseren
Werken in teams
Organisatie en Public Relations
Organisatie en personeel
Module HBO Projectmanagement
Richting bepalen
Een aanpak kiezen
Sturen van projecten
Project uitvoeren
Projectinterventies
Koers houden
Projectdocumenten
Projectmanagement methoden
Leerdoelen
heb je inzicht in (digitaal) documentenbeheer
ben je in staat om te leren werken met processen
kun je facilitaire activiteiten uitvoeren
ken je de informatiestromen binnen een organisatie
heb je inzicht in de instroom van medewerkers
ben je in staat om je medewerkers te binden en te boeien
kun je een plan opstellen voor het werven van nieuw personeel
ken je de processen binnen personeelsmanagement
kun je meetbare doelstellingen formuleren
ben je in staat om effectief te plannen en te organiseren
kun je werken in verschillende teams
ken je de inrichting van een organisatie
kun je de juiste koers houden binnen een project
heb je inzicht in de verschillende projectmanagementmethoden
ben je in staat om een professioneel projectplan op te stellen
weet je hoe je een projectinterventie kunt uitvoeren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.