Leid jij een grote winkel en wil jij succesvol zijn in de retailbranche? Ben je verantwoordelijk voor verschillende werknemers van de winkel en wil je leren hoe retailmanagement en retailmarketing optimaal ingezet kunnen worden? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Gedurende deze opleiding leer je over trends en dynamiek in retailmarketing, de branding en positionering van de organisatie, het koopgedrag van klanten en presentatie van artikelen. Daarnaast komen onderwerpen als taakverdeling en leidinggeven, personeelsmanagement en kwaliteitsmanagement aan bod. Zo leer je dus niet alleen inhoudelijk over retailmanagement, maar ook over het leidinggeven aan personeel en bijbehorende zaken. Daarnaast leer je door praktijkgerichte opdrachten de theorie toe te passen op jouw organisatie.
Leid jij een grote winkel en wil jij succesvol zijn in de retailbranche? Ben je verantwoordelijk voor verschillende werknemers van de winkel en wil je leren hoe retailmanagement en retailmarketing optimaal ingezet kunnen worden? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Gedurende deze opleiding leer je over trends en dynamiek in retailmarketing, de branding en positionering van de organisatie, het koopgedrag van klanten en presentatie van artikelen. Daarnaast komen onderwerpen als taakverdeling en leidinggeven, personeelsmanagement en kwaliteitsmanagement aan bod. Zo leer je dus niet alleen inhoudelijk over retailmanagement, maar ook over het leidinggeven aan personeel en bijbehorende zaken. Daarnaast leer je door praktijkgerichte opdrachten de theorie toe te passen op jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor leidinggevenden, managers, retailmedewerkers en voor iedereen die meer inzicht wil hebben in het vakgebied retailmanagement.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module HBO Retailmarketing
Trends en dynamiek in retailmarketing
Marktstrategisch proces in de retail
Omgevingsanalyse en concurrentieanalyse
Branding en positionering
Koopgedrag van klanten
Uitstraling, presentatie en imago
Klantbinding en klantevredenheid
Optimale inzet van online en offline marketingkanalen
Module HBO Retailmanagement
Doelstellingen, besluitvorming en planning
Procesbeheersing en kwaliteitsmanagement
Taakverdeling en leidinggeven
Organisatiestelsels en organisatieontwikkeling
Communicatie en conflicthantering
Personeelsmanagement en personeelsbeleid
Marketing en financieel management
Productie-, logistiek- en informatiemanagement
Leerdoelen
heb je inzicht in branding en positionering
weet je hoe je op effectieve wijze een omgevingsanalyse kunt opstellen
ben je in staat om trends en dynamiek in retail te analyseren
kun je sturen op online- en offline marketingkanalen
kun je doelstellingen, besluitvorming en planning toepassen in de retail
ben je in staat om procesbeheersing en kwaliteit toe te passen
heb je inzicht in personeelsmanagement en -beleid
weet je hoe je een beleidsplan kun opstellen voor de retail
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.