Als administratief medewerker wil je op juiste wijze de administratie van de organisatie kunnen verwerken. Verschillende taken zijn bij deze functie van belang, zoals archiveren, klantgericht werken, werken met financiën en omgaan met belangrijke informatie. Wil jij jezelf ontwikkelen op het gebied van informatievoorziening en financiële taken? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Na het volgen van deze opleiding weet je hoe je financiële analyses kunt maken, kun je sturen op liquiditeit en solvabiliteit en weet je hoe je klantgericht kunt werken.
Als administratief medewerker wil je op juiste wijze de administratie van de organisatie kunnen verwerken. Verschillende taken zijn bij deze functie van belang, zoals archiveren, klantgericht werken, werken met financiën en omgaan met belangrijke informatie. Wil jij jezelf ontwikkelen op het gebied van informatievoorziening en financiële taken? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Na het volgen van deze opleiding weet je hoe je financiële analyses kunt maken, kun je sturen op liquiditeit en solvabiliteit en weet je hoe je klantgericht kunt werken.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor administratief medewerkers, support medewerkers en voor iedereen die zichzelf op het gebied van bedrijfsadministratie (verder) wil ontwikkelen.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MBO Bedrijfsadministratie
Bedrijfsprocessen
Principes van administratieve organisatie
Informatietechnologie
Primaire processen van handel
Beheersing van processen
Ontwikkelingen in de administratieve organisatie
Secundaire processen
Primaire processen van productie en dienstverlening
Module MBO Informatievoorziening
De basis van informatievoorziening
Informatiebronnen
Verwerken van post
Verzamelen en verwerken van informatie
Administratie
Archiveren
Omgaan met belangrijke informatie
Klantgericht werken
Leerdoelen
heb je inzicht in de primaire processen van handel
ben je in staat om een administratie op te zetten
weet je de principes van een administratieve organisatie
ben je in staat administratieve processen te beheersen
heb je inzicht in (digitaal) archiveren
ben je in staat informatiebronnen toe te passen
weet je hoe je klantgericht moet werken
kun je informatie effectief verzamelen en verwerken
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.