Medewerkers hebben behoefte aan feedback over hun werkzaamheden en functioneren binnen de organisatie. Het voeren van functionering- en beoordelingsgesprekken is een belangrijk instrument om medewerkers van deze feedback te voorzien. Een effectief functionerings- of beoordelingsgesprek leidt tot motivatie en bindt de medewerker aan jouw organisatie. Je kunt samen een persoonlijk ontwikkelplan opstellen. Tijdens deze opleiding komen onderwerpen als houding en gedrag, feedback geven en het hanteren van een beoordelingssysteem aan bod. Na afloop van deze opleiding ben je in staat op een effectieve manier functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren.
Medewerkers hebben behoefte aan feedback over hun werkzaamheden en functioneren binnen de organisatie. Het voeren van functionering- en beoordelingsgesprekken is een belangrijk instrument om medewerkers van deze feedback te voorzien. Een effectief functionerings- of beoordelingsgesprek leidt tot motivatie en bindt de medewerker aan jouw organisatie. Je kunt samen een persoonlijk ontwikkelplan opstellen. Tijdens deze opleiding komen onderwerpen als houding en gedrag, feedback geven en het hanteren van een beoordelingssysteem aan bod. Na afloop van deze opleiding ben je in staat op een effectieve manier functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedereen die te maken krijgt, of gaat krijgen met het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken in een organisatie.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MBO Gesprekstechnieken in de Praktijk
De basis van gesprekstechnieken in de praktijk
Een gesprek voorbereiden
Het voeren van een gesprek
Doelgericht luisteren
Doelgericht samenvatten
Effectief formuleren
Feedback en confronteren
SMART-afspraken maken
Module MBO Medewerkersbeoordeling
De basis van medewerkersbeoordeling
Beoordelingscyclus
Hanteren van een beoordelingssysteem
Effectief toepassen van competentiemanagement
Toepassen van STAR-methodiek
Houding en gedrag
Effectief toepassen van oordeelsvorming
Effectief beoordelen
Leerdoelen
heb je inzicht in effectief luisteren
weet je hoe je effectief kunt formuleren
ben je in staat om feedback te geven
weet je hoe je SMART-afspraken maakt
kun je een beoordelingssysteem hanteren
ben je in staat om de STAR-methodiek toe te passen
heb je inzicht in houding en gedrag
ben je in staat om effectief te beoordelen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.