Wil jij je verdiepen in projectmatig werken binnen een organisatie? Wil je weten wat er komt kijken wanneer een project gestart moet worden en hoe personeel daar op aangestuurd dient te worden? Tijdens deze opleiding zie je hoe een projectplanning opgezet wordt, welke kosten en baten hier bij horen en communicatieve vaardigheden hierbij van pas komen. Kortom, je leert verschillende facetten van een project kennen en weet na deze opleiding hoe je projectmatig te werk gaat.
Wil jij je verdiepen in projectmatig werken binnen een organisatie? Wil je weten wat er komt kijken wanneer een project gestart moet worden en hoe personeel daar op aangestuurd dient te worden? Tijdens deze opleiding zie je hoe een projectplanning opgezet wordt, welke kosten en baten hier bij horen en communicatieve vaardigheden hierbij van pas komen. Kortom, je leert verschillende facetten van een project kennen en weet na deze opleiding hoe je projectmatig te werk gaat.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor ondernemers, leidinggevenden of werknemers in de retailbranche die meer wil leren van retailmanagement. Heb je vanuit een ander beroep te maken met retailmanagement en wil je je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
Deze MBO-opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag(en) behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van deze opleiding heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MBO Werken in Projecten
De basis van projecten
SMART-doelen formuleren
Projectplan opstellen
Projectorganisatie
Projectplanning
Kosten en baten
Beheer aspecten van projecten
Afronding van projecten
Module MBO Planning en Organisatie
De basis van planning en organisatie
Korte-, middellange- en langetermijnplanning
Planning en controle
Workshop: Planning in de praktijk
Afdelingsplan in relatie tot taakverdeling
Sturen op prestaties
Uitvoeren van verbeteracties
Vormen van planning
Module MBO Management en Organisatie
De basis van management en organisatie
Organisatiestructuren
Visie, missie en strategie
Interne- en externe analyse
SWOT analyse
Organisatievormen
SMART-doelen bepalen
Timemanagement
Module MBO Communicatieve Vaardigheden
Het onderhandelingsgesprek
Het verkoopgesprek
Het zakelijk adviesgesprek
Het slechtnieuwsgesprek
Communicatiedoelen
Het telefoongesprek
Mondelinge presentatie
Het baliegesprek
Leerdoelen
heb je inzicht in de inhoud van een project
ben je in staat om een projectplanning op te stellen
ben je in staat om SMART doelen te formuleren
kun je sturen op beheeraspecten
weet je hoe je een termijnplanning kunt opstellen
ben je in staat om met een afdelingsplan te werken
weet je hoe je kunt sturen op prestaties
ken je de uitgangspunten voor planning en controle
heb je inzicht in de vormen van organisaties
weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
kun je een SWOT-analyse uitvoeren
heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
Na actieve deelname aan deze opleiding, ontvang je het officiële certificaat van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.