Servicedeskmedewerkers hebben een veelzijdige baan, waarbij ze altijd paraat horen te staan voor bijvoorbeeld storingen of bij het ontwikkelen van systemen. Tijdens deze opleiding leer je wat de functie inhoudt, welke werkzaamheden hier bij horen en ga je inhoudelijk op vaktermen in als informatietechnologie, functionele systemen en het ontwikkelen van een bedrijfssysteem. Door het volgen van deze opleiding leer je informatieaanvragen af te handelen, kun je meten op prestaties en kun je een servicedesk opzetten.
Servicedeskmedewerkers hebben een veelzijdige baan, waarbij ze altijd paraat horen te staan voor bijvoorbeeld storingen of bij het ontwikkelen van systemen. Tijdens deze opleiding leer je wat de functie inhoudt, welke werkzaamheden hier bij horen en ga je inhoudelijk op vaktermen in als informatietechnologie, functionele systemen en het ontwikkelen van een bedrijfssysteem. Door het volgen van deze opleiding leer je informatieaanvragen af te handelen, kun je meten op prestaties en kun je een servicedesk opzetten.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor servicedesk medewerkers, servicedesk managers en voor iedereen die meer wilt weten over de werkzaamheden van een servicedesk.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MBO Werken met Informatiemanagement
De basis van informatiemanagement
Functionele systemen
Informatietechnologie
Beheren van informatiesystemen
Intranet en internet
Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
Veiligheidsaspecten
Sturen op Service Level
Module MBO Servicedeskmanagement
De basis van servicedeskmanagement
Workshop: opzetten van een servicedesk
Leidinggeven binnen een servicedesk
Informatieaanvragen afhandelen
Meten van prestaties
Communicatie
Klantgericht werken
Gesprekstechnieken
Leerdoelen
heb je inzicht in functionele systemen
weet je hoe je informatietechnologie toe kunt passen
ben je in staat om met intranet en internet te werken
kun je een informatiesysteem beheren
heb je inzicht in servicedeskmanagement
ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
kun je een servicedesk opzetten
kun je prestaties meten van de servicedesk
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.