Vind jij het belangrijk dat jouw team goed samenwerkt? Wil jij als leidinggevende van het team je optimaal als coach inzetten en wil jij focussen op effectieve samenwerking binnen het team? Gedurende deze opleiding werk je aan communicatie binnen het team, omgaan met conflicten, het coachen van teams (en de valkuilen die hierbij komen kijken) en leer je diverse stijlen van coachen kennen. Zo weet je na het volgen van deze opleiding hoe je een team effectief kunt coachen én hoe je als team optimaal samen kunt werken. Dus wil jij inzicht krijgen in teamrollen? Wil jij effectief kunnen coachen en wil je voor jouw team een ontwikkelplan op kunnen stellen? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou.
Vind jij het belangrijk dat jouw team goed samenwerkt? Wil jij als leidinggevende van het team je optimaal als coach inzetten en wil jij focussen op effectieve samenwerking binnen het team? Gedurende deze opleiding werk je aan communicatie binnen het team, omgaan met conflicten, het coachen van teams (en de valkuilen die hierbij komen kijken) en leer je diverse stijlen van coachen kennen. Zo weet je na het volgen van deze opleiding hoe je een team effectief kunt coachen én hoe je als team optimaal samen kunt werken. Dus wil jij inzicht krijgen in teamrollen? Wil jij effectief kunnen coachen en wil je voor jouw team een ontwikkelplan op kunnen stellen? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor medewerkers en leidinggevenden binnen een team, die zich willen richten op de teambuilding binnen een team of het coachen van een team.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MBO Coaching in de Praktijk
De basis van coaching in de praktijk
Stijlen van coaching
Opstellen van een coachingplan
Doelen voor coaching bepalen
Samenstellen van een ontwikkelplan
Samenstellen en uitvoeren van een actieplan
Valkuilen bij coaching in de praktijk
Coachen van teams
Module MBO Teambuilding
De basis van teambuilding
Communicatie binnen teams
Omgaan met weerstanden
Effectief samenwerken
Conflicthantering
Assertiviteit
Projectmatig werken
Persoonlijke presentatie
Leerdoelen
heb je inzicht in stijlen van coaching
ben je in staat om doelen voor coaching te bepalen
weet je hoe je teams kunt coachen
ben je in staat om een ontwikkelplan samen te stellen
heb je inzicht in de basisaspecten van teambuilding
ben je in staat om met weerstanden om te gaan
weet je hoe je effectief kunt communiceren
weet je hoe je effectief kunt samenwerken in een team
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.