Conflicten komen overal wel eens voor, ook op het werk. Een meningsverschil of verschillende wensen op het werk, het kan op elke afdeling en in elke organisatie voorkomen. Er ontstaat echter een conflict, wanneer mensen hierbij niet naar elkaar luisteren, elkaars mening niet kunnen respecteren en daardoor er niet samen uit kunnen komen. Er zijn verschillende manier om een conflict op te lossen en hier mee om te gaan. Dit wordt tijdens de workshop behandeld. Ook leer je naar jezelf in een conflict te kijken, en leer je omgaan met je eigen en met emoties van anderen. Gedurende de workshop ben je ook zelf actief met het voorkomen en oplossen van conflicten door het inbrengen van eigen (werk)situaties. De workshop start met een korte uitleg over de theorie waarna de theorie toegepast gaat worden in diverse praktijksituaties. Na afloop van deze workshop beschik jij over basiskennis van conflicthantering.
Conflicten komen overal wel eens voor, ook op het werk. Een meningsverschil of verschillende wensen op het werk, het kan op elke afdeling en in elke organisatie voorkomen. Er ontstaat echter een conflict, wanneer mensen hierbij niet naar elkaar luisteren, elkaars mening niet kunnen respecteren en daardoor er niet samen uit kunnen komen. Er zijn verschillende manier om een conflict op te lossen en hier mee om te gaan. Dit wordt tijdens de workshop behandeld. Ook leer je naar jezelf in een conflict te kijken, en leer je omgaan met je eigen en met emoties van anderen. Gedurende de workshop ben je ook zelf actief met het voorkomen en oplossen van conflicten door het inbrengen van eigen (werk)situaties. De workshop start met een korte uitleg over de theorie waarna de theorie toegepast gaat worden in diverse praktijksituaties. Na afloop van deze workshop beschik jij over basiskennis van conflicthantering.
Doelgroep
Deze workshop is ontwikkeld voor iedereen die conflicten wil leren hanteren.
Voorbereiding
Het is raadzaam om je vooraf in het onderwerp te verdiepen, zodat je tijdens workshop de tijd optimaal kunt benutten om beschikbare theorie en je eigen praktijkvoorbeelden te kunnen opnemen. Ook is het belangrijk vooraf je persoonlijke leerdoelen te bepalen zodat je deze mee kunt nemen naar de workshop.
Gedurende deze workshop worden onderstaande onderwerpen behandeld aan de hand van eigen praktijksituaties:
MBO Workshop Conflicthantering - (Bootcamp)
Conflictanalyse
Zelfanalyse
Communicatie en probleemoplossing
Omgaan met emoties
Leerdoelen
Na actieve deelname aan deze workshop, ontvang je het officiële certificaat van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.