De hoeveelheid communicatie die je per dag tot je krijgt is groot, de snelheid van communicatie gaat steeds sneller. Je communiceert vaak met collega’s, met klanten of andere partijen waar je mee samenwerkt. Communicatie is daarom één van de belangrijkste aspecten binnen een organisatie. Wil jij inzicht krijgen in communicatie binnen een organisatie en wil jij leren om te gaan met communicatiemiddelen, een huisstijl en het schrijven van (zakelijke) teksten? Gedurende deze opleiding komen vaktermen als social media, promotiemateriaal, communicatiemix en een bedrijfspresentatie aan de orde. Daarbij oefen je met opdrachten gericht op jouw organisatie, zodat je deze theorie direct toepast op de praktijk.
De hoeveelheid communicatie die je per dag tot je krijgt is groot, de snelheid van communicatie gaat steeds sneller. Je communiceert vaak met collega’s, met klanten of andere partijen waar je mee samenwerkt. Communicatie is daarom één van de belangrijkste aspecten binnen een organisatie. Wil jij inzicht krijgen in communicatie binnen een organisatie en wil jij leren om te gaan met communicatiemiddelen, een huisstijl en het schrijven van (zakelijke) teksten? Gedurende deze opleiding komen vaktermen als social media, promotiemateriaal, communicatiemix en een bedrijfspresentatie aan de orde. Daarbij oefen je met opdrachten gericht op jouw organisatie, zodat je deze theorie direct toepast op de praktijk.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere communicatie medewerker die zich verder wil ontwikkelen of voor iedereen die zich wil verdiepen in het vakgebied Communicatie.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MHBO Communicatie en Organisatie
De basis van communicatie en organisatie
Communicatie binnen de organisatie
De communicatiemix
Communicatiemiddelen
Huisstijl en teksten
Interne communicatie
Ontwikkelen promotiemateriaal
Bedrijfspresentatie
Module MHBO Zakelijke Correspondentie
De basis van zakelijke correspondentie
Soorten correspondentie
Werken met opmaak en huisstijl
Teksten schrijven
Brieven schrijven
Verspreiden van informatie
Omgaan met sociale media
Werken met memo's en notities
Leerdoelen
heb je inzicht in de communicatiemix
weet je hoe je promotiemateriaal kunt ontwikkelen
kun je sturen op communicatiebeleid
ben je in staat om verschillende communicatiemiddelen in te zetten
heb je inzicht in de soorten correspondentie
kun je zakelijke brieven schrijven
weet je hoe je omgaat met de huisstijl
ben je in staat te werken met sociale media
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.