Als managementsupport medewerker biedt je ondersteuning aan een team, afdeling of aan een bepaald persoon. In deze functie voer je veel diverse en uiteenlopende taken uit. Daarom dien je kennis te hebben van verschillende onderwerpen en dien je bekwaam te zijn in een breed aantal werkzaamheden. Tijdens deze 1-jarige opleiding behandel je onderwerpen als zakelijke correspondentie, omgaan met social media, het opzetten van een archief en het verspreiden van informatie. Daarnaast oefen je ook met opdrachten gericht op jouw organisatie.
Als managementsupport medewerker biedt je ondersteuning aan een team, afdeling of aan een bepaald persoon. In deze functie voer je veel diverse en uiteenlopende taken uit. Daarom dien je kennis te hebben van verschillende onderwerpen en dien je bekwaam te zijn in een breed aantal werkzaamheden. Tijdens deze 1-jarige opleiding behandel je onderwerpen als zakelijke correspondentie, omgaan met social media, het opzetten van een archief en het verspreiden van informatie. Daarnaast oefen je ook met opdrachten gericht op jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor secretaresses, projectassistenten en voor medewerkers die vanuit een andere rol te maken hebben met managementsupport en zich hierin (verder) willen ontwikkelen.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MHBO Managementsupport in de Praktijk
De basis van managementsupport
Taken van managementsupport
Cultuur binnen een organisatie
Organiseren en plannen
Projectmatig werken
Opzetten archief en documentenstructuur
Assertief handelen
Persoonlijke effectiviteit
Module MHBO Communicatieve Vaardigheden
Het onderhandelingsgesprek
Het verkoopgesprek
Het zakelijk adviesgesprek
Het slechtnieuwsgesprek
Communicatiedoelen
Het telefoongesprek
Mondelinge presentatie
Het baliegesprek
Module MHBO Zakelijke Correspondentie
De basis van zakelijke correspondentie
Soorten correspondentie
Werken met opmaak en huisstijl
Teksten schrijven
Brieven schrijven
Verspreiden van informatie
Omgaan met sociale media
Werken met memo's en notities
Module MHBO Processen in organisaties
z.s.m.
Leerdoelen
heb je inzicht in projectmatig werken
ben je in staat om een (digitaal)archief op te zetten
weet je hoe je effectief kunt telefoneren
kun je organiseren en plannen
heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
heb je inzicht in de soorten correspondentie
kun je zakelijke brieven schrijven
weet je hoe je omgaat met de huisstijl
ben je in staat te werken met sociale media
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.