Wanneer je werkzaam bent als communicatie- of marketingmedewerker, heb je ongetwijfeld vaak met beide vakgebieden te maken. Je dient effectief te kunnen communiceren en hoort te weten hoe je een product of dienst van de organisatie op optimale wijze in de markt kunt zetten. Wil jij inzicht hebben in communicatieve vaardigheden, wil je de marketingmix toe kunnen passen en wil je een communicatieboodschap op juiste wijze kunnen formuleren? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Vaktermen als product- en prijsbeleid, promotie, marktontwikkelingen en gesprekstechnieken komen tijdens deze opleiding aan bod. Naast het behandelen van de theorie oefen je ook met praktijkgerichte opdrachten, zodat je de theorie toe kunt passen op jouw organisatie.
Wanneer je werkzaam bent als communicatie- of marketingmedewerker, heb je ongetwijfeld vaak met beide vakgebieden te maken. Je dient effectief te kunnen communiceren en hoort te weten hoe je een product of dienst van de organisatie op optimale wijze in de markt kunt zetten. Wil jij inzicht hebben in communicatieve vaardigheden, wil je de marketingmix toe kunnen passen en wil je een communicatieboodschap op juiste wijze kunnen formuleren? Dan is deze opleiding de juiste keus voor jou. Vaktermen als product- en prijsbeleid, promotie, marktontwikkelingen en gesprekstechnieken komen tijdens deze opleiding aan bod. Naast het behandelen van de theorie oefen je ook met praktijkgerichte opdrachten, zodat je de theorie toe kunt passen op jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en communicatiemedewerkers die zich verder willen verdiepen in deze vakgebieden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die vanuit een andere rol te maken heeft met deze vakgebieden en inzicht wil krijgen in Marketing en Communicatie.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Per module zijn er 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste studieles voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MHBO Basiskennis van Marketing
De basis van marketing
Marketingmix
Consumentengedrag
Product- en prijsbeleid
Promotie
Marktonderzoek
Concurrentieanalyse
Marktontwikkelingen
Module MHBO Communicatieve Vaardigheden
Het onderhandelingsgesprek
Het verkoopgesprek
Het zakelijk adviesgesprek
Het slechtnieuwsgesprek
Communicatiedoelen
Het telefoongesprek
Mondelinge presentatie
Het baliegesprek
Leerdoelen
heb je inzicht in de marketingmix
ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
heb je inzicht in marktontwikkelingen
heb je inzicht in de communicatie voor een ondernemer
ben je in staat om de juiste gesprekstechnieken toe te passen
weet je hoe je kunt gaan onderhandelen
ben je in staat om met medewerkers een kritiekgesprek te voeren
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.