Hoe werkt coaching in de praktijk en hoe pas je dit toe op medewerkers binnen de organisatie? Deze opleiding focust zich op het coachen van medewerkers binnen de organisatie. Naast de basis van personeelszaken en de bijbehorende administratieve vaardigheden als re-integratie en professioneel adviseren, komt ook coaching en gesprekstechnieken in de praktijk uitgebreid aan bod. Na het volgen van deze opleiding beschik je dus over de basiskennis van personeelszaken én weet je hoe je coaching toe kunt passen op het personeel.
Hoe werkt coaching in de praktijk en hoe pas je dit toe op medewerkers binnen de organisatie? Deze opleiding focust zich op het coachen van medewerkers binnen de organisatie. Naast de basis van personeelszaken en de bijbehorende administratieve vaardigheden als re-integratie en professioneel adviseren, komt ook coaching en gesprekstechnieken in de praktijk uitgebreid aan bod. Na het volgen van deze opleiding beschik je dus over de basiskennis van personeelszaken én weet je hoe je coaching toe kunt passen op het personeel.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor HR-medewerkers en voor iedereen die zich wil verdiepen in personeelszaken.
Voorbereiding
Deze MHBO-opleiding bestaat uit verschillende onderwerpen die gedurende de dag(en) behandeld gaan worden. De docent maakt voortdurend de vertaalslag van theorie naar de praktijk toe. Hierdoor is de opleiding praktijkgericht en boeiend om te volgen. Aan het einde van deze opleiding heb je een boost aan kennis en ervaringen opgedaan.
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MHBO Personeel en Organisatie
De basis van personeel en organisatie
Personeelsbeheer
Werving en selectie
Selectiemiddelen en selectieproces
Planning van personeel
Competentiegericht werken
Opleidingsbeleid
Functionerings- en beoordelingsgesprekken
Module MHBO Coaching in de Praktijk
De basis van coaching in de praktijk
Stijlen van coaching
Opstellen van een coachingplan
Doelen voor coaching bepalen
Samenstellen van een ontwikkelplan
Samenstellen en uitvoeren van een actieplan
Valkuilen bij coaching in de praktijk
Coachen van teams
Module MHBO Management en Organisatie
De basis van management en organisatie
Organisatiestructuren
Visie, missie en strategie
Interne- en externe analyse
SWOT analyse
Organisatievormen
SMART-doelen bepalen
Timemanagement
Module MHBO Communicatie en Organisatie
De basis van communicatie en organisatie
Communicatie binnen de organisatie
De communicatiemix
Communicatiemiddelen
Huisstijl en teksten
Interne communicatie
Ontwikkelen promotiemateriaal
Bedrijfspresentatie
Leerdoelen
heb je inzicht in personeel en organisatie
ben je in staat om werving en selectie toe te passen
kun je sturen op opleidingsbeleid
ben je in staat om een personeelsplanning te maken
heb je inzicht in stijlen van coaching
ben je in staat om doelen voor coaching te bepalen
weet je hoe je teams kunt coachen
ben je in staat om een ontwikkelplan samen te stellen
heb je inzicht in de vormen van organisaties
weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
kun je een SWOT-analyse uitvoeren
heb je inzicht in de communicatiemix
weet je hoe je promotiemateriaal kunt ontwikkelen
kun je sturen op communicatiebeleid
ben je in staat om verschillende communicatiemiddelen in te zetten
Na actieve deelname aan deze opleiding, ontvang je het officiële certificaat van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.