Als retailmanager dien je over kennis te beschikken van retail, hoe de producten zo geplaatst kunnen worden dat het effectief verkocht kan worden, kennis over de producten zelf en dien je te beschikken over managementskills. Gedurende deze opleiding behandel je theorie omtrent retail én omtrent management van personeel. Vaktermen als inkoopbeheer, inkoopbeleid, bestelmethodieken en planning binnen de organisatie komen aan bod.
Als retailmanager dien je over kennis te beschikken van retail, hoe de producten zo geplaatst kunnen worden dat het effectief verkocht kan worden, kennis over de producten zelf en dien je te beschikken over managementskills. Gedurende deze opleiding behandel je theorie omtrent retail én omtrent management van personeel. Vaktermen als inkoopbeheer, inkoopbeleid, bestelmethodieken en planning binnen de organisatie komen aan bod.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor retailmanagers en retail medewerkers die zichzelf willen ontwikkelen tot manager van een organisatie binnen de retail.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MHBO Salesmanagement
Het communicatiesproces
Klantcontacten
Vraagtechnieken
Koopgedrag consumenten
Koopgedrag organisatie
Beïnvloeden van koopgedrag
Salesorganisatie
Sales- en accountplanning
Module MHBO Marketingmanagement
Het marketingproces
Marktonderzoek
Marketingmix
Businessmarketing
Online marketing
Retailmarketing
Relatiemarketing
Dienstenmarketing
Leerdoelen
weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
kun je het VOCATIO-model toepassen
heb je inzicht in het AIDA-model
heb je inzicht in retailmarketing
ben je in staat de marketingmix toe te passen
kun je een online marketingplan opstellen
ben je in staat relatiemarketing toe te passen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.