Ben je als zorgassistent toe aan een volgende stap in jouw carrière? Als assistent ben je verantwoordelijk voor ondersteuning van een manager of team met verschillende werkzaamheden. Gedurende deze opleiding staat de basis van zorgmanagement in de praktijk centraal. De taken en projecten binnen de zorg komen aan bod, net als cultuur binnen een zorginstelling en het opzetten van een zorgarchief. Daarnaast komen ook verschillende communicatieve vaardigheden die nodig zijn binnen een zorginstelling aan bod. Door het volgen van deze opleiding krijg je inzicht in projectmatig werken binnen de zorg, kun je een zorgarchief opzetten en kun je doelgericht ondersteuning bieden aan het team.
Ben je als zorgassistent toe aan een volgende stap in jouw carrière? Als assistent ben je verantwoordelijk voor ondersteuning van een manager of team met verschillende werkzaamheden. Gedurende deze opleiding staat de basis van zorgmanagement in de praktijk centraal. De taken en projecten binnen de zorg komen aan bod, net als cultuur binnen een zorginstelling en het opzetten van een zorgarchief. Daarnaast komen ook verschillende communicatieve vaardigheden die nodig zijn binnen een zorginstelling aan bod. Door het volgen van deze opleiding krijg je inzicht in projectmatig werken binnen de zorg, kun je een zorgarchief opzetten en kun je doelgericht ondersteuning bieden aan het team.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor zorgassistenten, zorgmedewerkers, leidinggevenden en voor iedereen die op zoek is naar verdieping binnen de zorg.
Voorbereiding
Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module MHBO Persoonlijke Effectiviteit en Communicatie
De basis van communicatie
Communicatiemiddelen
Presentatietechnieken
Communicatiekanalen
Persoonlijke effectiviteit
Feedback geven
Assertiviteit
Timemanagement
Module MHBO Managementvaardigheden
De basis van managementvaardigheden
Situationeel leiderschap
Delegeren
Coördineren van werkzaamheden
Personeelsbeleid
Coachen
Motiveren en inspireren
Stijlen van leidinggeven
Leerdoelen
weet je hoe je assertief kunt handelen
weet je hoe je timemanagement toe kunt passen
ben je in staat de juiste communicatiemiddelen in te zetten
kun je effectief presenteren
heb je inzicht in coaching
weet je hoe je werkzaamheden kunt delegeren
ben je in staat om medewerkers te motiveren en te coachen
kun je verschillende stijlen van leidinggeven toepassen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.