Wil jij je huidige kennis van kwaliteitsmanagement verdiepen op strategisch niveau? De opleiding Post-HBO Senior Quality Management is dan de juiste opleiding! Je leert te sturen op performancemanagement, je krijgt inzicht in kwaliteitsinformatiesystemen en je leert een strategisch kwaliteitsplan op te stellen. Onderwerpen als effectief communiceren, verandermanagement en implementatie, kwaliteitsmodellen en kwaliteitsverbeteringen worden behandeld in deze interessante opleiding. Door het maken van praktijkgerichte opdrachten pas je de geleerde theorie direct toe in je eigen situatie. Na afloop van deze opleiding kun je een strategische meerwaarde bieden aan jouw organisatie.
Wil jij je huidige kennis van kwaliteitsmanagement verdiepen op strategisch niveau? De opleiding Post-HBO Senior Quality Management is dan de juiste opleiding! Je leert te sturen op performancemanagement, je krijgt inzicht in kwaliteitsinformatiesystemen en je leert een strategisch kwaliteitsplan op te stellen. Onderwerpen als effectief communiceren, verandermanagement en implementatie, kwaliteitsmodellen en kwaliteitsverbeteringen worden behandeld in deze interessante opleiding. Door het maken van praktijkgerichte opdrachten pas je de geleerde theorie direct toe in je eigen situatie. Na afloop van deze opleiding kun je een strategische meerwaarde bieden aan jouw organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere kwaliteitsmanager, teamleider kwaliteit of Supply Chain manager die de kennis van strategisch kwaliteitsmanagement wil verbreden.
Voorbereiding
De opleiding Post-HBO Senior Quality Management bestaat uit totaal 16 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding Post-HBO Senior Quality Management bestaat uit 2 modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module Post-HBO Changemanagement
Visie en missie in relatie tot de verandering
Dilemma's voor strategiebepaling
Veranderingsstrategieën
Integrale diagnose maken
Implementatie van veranderingen
Spanningen bij implementaties / projecten
Effectieve communicatie bij veranderingen
Changemanagement in de praktijk
Module Post-HBO Strategic Quality Management
Quality Management in de organisatie
Kritische succesfactoren van kwaliteit
Ontwikkelen kwaliteitsstructuur
Werken met kwaliteitsmodellen
Kwaliteitsinformatiesysteem
Kwaliteitsverbeteringen
Strategisch kwaliteitsplan opstellen
Strategic Quality Management in de praktijk
Leerdoelen
heb je inzicht in management en leiderschap
ben je in staat om verander strategieën toe te passen
weet je welke stijlen van leiderschap je toe kunt passen
ben je in staat om een logistieke keten te analyseren
heb je inzicht in kwaliteitsinformatiesystemen
ben je in staat om kwaliteitsmanagement aan te sturen
weet je hoe je verandermanagement kunt toepassen
ben je in staat om kwaliteitsmodellen uit te rollen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.