Ben jij al in het bezit van een dosis kennis omtrent marketing en sales en wil jij op Post-HBO niveau je kennis en inzicht op hoog niveau ontwikkelen? Wil je bijvoorbeeld kennis rondom DSCM in relatie tot de logistieke keten opdoen, of meer leren omtrent het toepassen van SCOR, E-commerce en E-business? Deze opleiding geeft je verdieping op je reeds opgedane kennis op HBO niveau en ervaring in deze vakgebieden. Gedurende de opleiding komen vaktermen als marktanalyse, productdevelopment, Supply Chain Management en E-commerce aan de orde. Zo kun je na het volgen van deze opleiding sturen op performancemanagement, een strategisch marketingplan opstellen en diverse bedrijfsprocessen analyseren.
Ben jij al in het bezit van een dosis kennis omtrent marketing en sales en wil jij op Post-HBO niveau je kennis en inzicht op hoog niveau ontwikkelen? Wil je bijvoorbeeld kennis rondom DSCM in relatie tot de logistieke keten opdoen, of meer leren omtrent het toepassen van SCOR, E-commerce en E-business? Deze opleiding geeft je verdieping op je reeds opgedane kennis op HBO niveau en ervaring in deze vakgebieden. Gedurende de opleiding komen vaktermen als marktanalyse, productdevelopment, Supply Chain Management en E-commerce aan de orde. Zo kun je na het volgen van deze opleiding sturen op performancemanagement, een strategisch marketingplan opstellen en diverse bedrijfsprocessen analyseren.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld door marketing- en salesmanagers, ketenmanagers, of andere marketing en sales medewerkers die op hoger niveau zich willen blijven ontwikkelen. Heb je vanuit een ander beroep te maken met marketing en sales, beschik jij over HBO niveau en wil jij meer weten omtrent deze vakgebieden? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
De opleiding Post-HBO Senior Strategic Marketing & Sales bestaat uit totaal 16 studielessen. Hiervan zijn 8 lessen zelfstudie. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
De opleiding Post-HBO Senior Strategic Marketing & Sales bestaat uit 2 modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Module Post-HBO Supply Chain Management
Logistiek en Supply Chain
Supply Chain en riskmanagement
DSCM in relatie tot de logistieke keteninrichting
Strategiebepaling voor SCM
E-commerce en E-business
Intelligente logistieke concepten
SCOR toepassen
Supply Chain Management in de praktijk
Module Post-HBO Strategic Marketing Management
Marketing en strategie
Marktanalyse
Concurrentieanalyse
Marktsegmentatie
Product- en distributiestrategie
Productdevelopment
Marketingcommunicatie
Strategic Marketing Management in de praktijk
Leerdoelen
heb je inzicht in leiderschap en verandermanagement
kun je op sturen op key-performance
weet je hoe je changemanagement kunt toepassen
ben je in staat om SCOR toe te passen
heb je inzicht in kritische succesfactoren binnen marketing en sales
kun je sturen op performancemanagement
weet je hoe je productdevelopment succesvol toe kunt passen
ben je in staat om effectief marketingcommunicatie toe te passen
Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.