Wanneer jij als organisatie veranderingen door wilt voeren, is het belangrijk dat je iedereen hier in meeneemt. Veranderingen zijn noodzakelijk om goed in te kunnen spelen op de veranderingen in de markt. Hoe ga je op een effectieve manier veranderingen doorvoeren? Met de training Doelgericht Veranderen krijg je handvatten aangereikt om een verandertraject goed te doorlopen. Zo leer je een visie voor veranderen te formuleren, leer je hoe je medewerkers kunt motiveren bij het doorvoeren van veranderingen en leer je hoe je om kunt gaan met weerstanden. Tijdens de training ga je zelf actief bezig met het onderwerp door het maken van praktijkgerichte opdrachten. Door het volgen van deze training ben je in staat om op een succesvolle manier veranderingen binnen jouw organisatie te implementeren.
Wanneer jij als organisatie veranderingen door wilt voeren, is het belangrijk dat je iedereen hier in meeneemt. Veranderingen zijn noodzakelijk om goed in te kunnen spelen op de veranderingen in de markt. Hoe ga je op een effectieve manier veranderingen doorvoeren? Met de training Doelgericht Veranderen krijg je handvatten aangereikt om een verandertraject goed te doorlopen. Zo leer je een visie voor veranderen te formuleren, leer je hoe je medewerkers kunt motiveren bij het doorvoeren van veranderingen en leer je hoe je om kunt gaan met weerstanden. Tijdens de training ga je zelf actief bezig met het onderwerp door het maken van praktijkgerichte opdrachten. Door het volgen van deze training ben je in staat om op een succesvolle manier veranderingen binnen jouw organisatie te implementeren.
Doelgroep
Deze training is ontwikkeld voor iedereen die meer inzicht wil hebben in het succesvol doorvoeren van veranderingen.
Voorbereiding
De training bestaat uit 2 studiebijeenkomsten van 3 uren. De traingsdata plan je samen met jouw privé-docent. De op de website aangegeven lesdata zijn indicatief. Voor de eerste bijeenkomst dien jij je voor te bereiden.
Tijdens de training worden onderstaande onderwerpen behandeld:
Training - Doelgericht Veranderen - (Privéles)
De visie op veranderen
Organisatiestrategie bij veranderen
Kerncompetenties en kernwaarden
Omgaan met weerstanden
Het veranderingsproces
Communicatie bij veranderingen
Leerdoelen
heb je inzicht in de basisaspecten van verandermanagement
ben je in staat om te gaan met weerstanden
kun je effectief feedback geven
ben je in staat om een visie voor veranderen te formuleren
kun je het veranderingsproces toepassen
ben je in staat om medewerkers te motiveren bij veranderingen
Na actieve deelname aan deze training, ontvang je het officiële certificaat van Holland Opleidingen Groep digitaal.
Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.