Praktijkstudie

Praktijkstudie

Je gekozen filters

NIVEAU

niveau opleiding checkbox
Toon meer

STUDIETYPE

Studietype
Toon meer

VAKGEBIED

Vakgebied
Toon meer

PRIJS

Prijsfilter - slider
Prijsfilter - inputs

LOCATIE

Locaties
Toon meer

ERKENNING

Erkenning
Binnen Nederland hebben we te maken met rechten en vrijheden. Dit bestaat beschreven in het Staatrsrecht Het kan gaan om grondrechten, rechtsbescherming of bijvoorbeeld bestuur en beleid. Deze inspirerende cursus biedt u de juiste theorie en praktijk om uw kennis te verbreden binnen het vakgebied van Staatsrecht. Het is een diverse maar vooral ook een praktijkgerichte cursus.
Wil jij je carrière een impuls geven op het gebied van communicatieplanning? Wil je meer leren over communicatiebeleid, management en communicatie en effectieve communicatieplanning? Communicatie is van groot belang binnen iedere organisatie. Tijdens deze boeiende cursus komen alle aspecten rond communicatie terug. Onderwerpen als contentstrategie, inzetten van media, communicatie en interne communicatie canvas worden hier besproken. Deze cursus is een succes onder communicatiemedewerkers, HR-professionals, consulenten en ondernemers.
Wil jij je carrière een impuls geven op het gebied van adviesvaardigheden? Een adviseur dient te beschikken over specifieke adviesvaardigheden. De adviezen dienen effectief gecommuniceerd te worden, met de juiste overtuigingskracht. Deze cursus is ontwikkeld om professioneel te kunnen adviseren binnen een organisatie. In deze cursus leer je bijvoorbeeld hoe je ideeën en adviezen in de organisatie wél geaccepteerd krijgt en hoe je weerstanden kunt overwinnen. Na afloop van deze cursus bent je in staat om op praktische wijze te sturen op adviesvaardigheden.
Deze cursus gaat over de financiële aspecten van een organisatie. Elke organisatie krijgt tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden te maken met de financiële gevolgen van haar activiteiten. Tijdens deze cursus komen vaktermen als een ondernemingsplan, kostprijsberekening, investeringsbeslissingen, financieel plan en rentabiliteit aan de orde. Door het volgen van deze cursus ontwikkel je je basiskennis en inzichten op financieel gebied, leer je een kostprijsberekening te maken en leer je een omzetprognose en liquiditeitsprognose op te stellen. Deze cursus is een succes onder financieel medewerkers.
Wil jij je carrière een impuls geven op het gebied van organisatie en communicatie? Communicatie kent een sterk creatieve inslag. Voor effectieve communicatie moet elke boodschap duidelijk geformuleerd worden en via verschillende kanalen naar de doelgroep gebracht worden.
Deze cursus bestaat uit drie basisdelen: ‘Wat is een bedrijf?’, ‘Hoe werkt een bedrijf ?’ en ‘Hoe werkt een bedrijfskundige?’. Je krijgt inzicht in de werking van bedrijven en de manier waarop zij in contact staan met hun omgeving, maar ook inzicht in vakgebieden die de bedrijfskunde ondersteunen. Je leert als een bedrijfskundige naar organisaties te kijken en technieken en methoden uit de bedrijfskundige toolbox toe te passen. Er is aandacht voor bedrijfskundige successen en missers, maatschappelijk verantwoord ondernemen, bedrijfskundige kengetallen en bedrijfskundige stromingen. Deze praktijkgerichte, inspirerende en brede cursus is met name geschikt voor ondernemers, medewerkers en (vestigings)managers die zich regelmatig bezighouden met bedrijfskunde binnen de organisatie.
Procesmanagement krijgt steeds meer aandacht, zowel in Profit- als in Non-Profit sector. In deze cursus gaat het om beschrijven, identificeren en toetsen van de processen binnen een organisatie. Het beschrijven van processen staat in deze cursus centraal. Aspecten als introductie van procesmanagement, procesgericht organiseren, processen beschrijven en het toetsen van processen komen tijdens deze cursus aan de orde. Door het volgen van deze cursus ken je twee verschillende benaderingen voor het beschrijven van processen, weet je welke verschillende formats er zijn voor het beschrijven van processen en heb je kennis van het toetsen van processen binnen de organisatie.
Met deze cursus leer je de basis van Sociaal Zekerheidsrecht
Ondernemers dienen over de juiste vaardigheden te beschikken om de koers de organisatie te kunnen blijven volgen. Tijdens deze opleiding leer je delegeren, inzicht krijgen in taakverdeling en functies, en leer je de juiste gesprekstechnieken toe te passen. Na het afronden van deze opleiding ben je in staat om op effectieve wijze jouw onderneming succesvol te leiden. De opleiding is een succes onder (startende) ondernemers.
Directiesecretaresse, Personal Assistant, Managementassistent en Office Manager, het zijn een aantal voorbeelden van Managementsupport. Als Managementsupport medewerker ondersteun je het management. Deze cursus biedt je de kans om jezelf op effectieve wijze te laten groeien binnen Managementsupport. Aspecten als gesprekstechnieken, conflicthantering, doelgericht vergaderen en timemanagement komen tijdens deze cursus aan bod. Deze cursus is een succes onder Managementsupport medewerkers die hun kennis binnen dit vakgebied willen vergroten.
Kwaliteitszorg is een veelomvattend en dynamisch vakgebied dat sterk in ontwikkeling is. Veel organisaties besteden steeds meer aandacht aan de kwaliteit van hun producten en diensten. Als medewerker Kwaliteitszorg heb je met verschillende zaken binnen de organisatie te maken. Tijdens deze cursus leer je effectief, snel en praktisch hoe je een kwaliteitsprogramma opzet. Ook wordt er geleerd hoe je de uitvoering organiseert en beheerst én hoe je deze resultaten toetst. Vaktermen als het kwaliteitssysteem, projectmatig werken, archief en documentstromen en het sturen op kwaliteit komen tijdens deze cursus aan de orde. De cursus is een succes onder kwaliteitsmedewerkers.
In deze cursus wordt er aandacht besteed aan de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van online koopgedrag en sociale media, maar ook onderwerpen als big data, neuromarketing, onbewust gedrag en Customer Journey Mapping komen aan de orde. Maatschappelijke ontwikkelingen en trends plus het toekomstig consumentengedrag zijn volledig opgenomen in deze cursus met praktijkvoorbeelden en praktijkcases. Er wordt een inventarisatie geboden van allerlei ontwikkelingen die zich gelijktijdig manifesteren en waarvan de combinatie oneindig veel nieuwe marketingmogelijkheden inhoudt. Deze praktijkgerichte cursus is met name geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die zich dagelijks bezighouden met inspelen op consumentengedrag. De cursus is niet alleen geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers, maar ook voor managers die direct en indirect te maken hebben met consumentengedrag. Het geleerde breng je direct in de praktijk, door middel van het opstellen van een verbeterplan. Veel marketing- & communicatiemedewerkers en managers hebben deze cursus reeds succesvol gevolgd.

Recent bekeken

Geen recent bekeken opleidingen gevonden.

Heb je behoefte aan persoonlijk studieadvies?