Leermethodiek
Unieke leermethodiek van Holland Opleidingen Groep
Holland Opleidingen Groep richt zich op opleidingen, trainingen en workshops. Voor mensen die opzoek zijn naar een nieuwe uitdaging en zich willen verdiepen in een bepaald vakgebied, maar ook voor de mensen die door willen groeien in hun huidige functie. Holland Opleidingen Groep stelt zijn cursisten centraal tijdens het studietraject en zorgt ervoor dat cursisten zichzelf optimaal kunnen ontwikkelen. Dat doen wij met persoonlijke aandacht en onze unieke leermethode.
Unieke leermethodiek
Wij geloven dat het 5-L principe een belangrijk onderdeel is van het studietraject. Hierbij staan de leerdoelen, de leeromgeving, de leermethodiek, de leerondersteuning en het leereffect centraal. Middels het 5-L principe bieden wij onze cursisten een unieke vorm van persoonlijke studiebegeleiding.
- Leerdoel
Bij iedere opleiding, training en workshop zijn er leerdoelen vastgesteld. Deze leerdoelen vormen de basis voor het kiezen van een juiste opleiding, training en workshop en staan centraal tijdens de lessen. Leerdoelen geven richting aan het leren, zo weet de cursist van tevoren wat hij/zij kan verwachten en wat de einddoelstellingen zijn om het gewenste resultaat te bereiken.
- Leeromgeving
- Leermethodiek
Door verschillende leermethodieken te combineren geloven wij dat het optimale resultaat behaald kan worden. Dit doen wij door ervaren docenten in te zetten. Onze docenten hebben stuk voor stuk aantoonbare praktijkervaring waardoor de vertaling van de theorie naar de praktijk uitstekend tot zijn recht komt.
Naast het inzetten van docenten met ervaring uit de praktijk, wordt het meest actuele studiemateriaal gebruikt zodat de cursist altijd de nieuwste boeken en het recentste lesmateriaal ontvangt. Tijdens de lessen wordt de focus gelegd op: praktijkopdrachten, discussies en simulaties. Door deze methodes van formeel leren, actief leren en ervaringsleren te combineren, komt de cursist met diverse methodes in aanraking waardoor er uitgebreid geoefend kan worden met de theorie. Ter afsluiting van iedere module schrijft de cursist een Verbeterplan Praktijk-Case.
Verbeterplan Praktijk-Case
Iedere gevolgde module wordt afgerond met een Verbeterplan Praktijk-Case. Met het schrijven van een Verbeterplan Praktijk-Case toont de cursist aan dat hij/zij de theorie onder de knie heeft en toe kan passen voor de dagelijkse praktijk. Het Verbeterplan wordt in de meeste gevallen voor de werkgever geschreven. Aan de hand van het geschreven Verbeterplan kan de organisatie, waar de cursist werkzaam is, de aanbevelingen opnemen in de bedrijfsvoering. Benieuwd geworden waaraan een Verbeterplan Praktijk-Case dient te voldoen? Bekijk dan onze pagina Hoe schrijf ik mijn Verbeterplan Praktijk-Case?
Enkele opleidingen worden afgesloten met een mondeling of schriftelijk examen. Tijdens deze examens worden de deelnemers getoetst op het resultaat.
- Leerondersteuning
- Leereffect
Meer informatie
Ben je geïnteresseerd in dit product? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag mee in de behoefte van jouw organisatie.
Bel ons: 088 – 4 202 202
Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur.
Met uitzondering van feestdagen.
Mail ons: voorlichting@hollandopleidingengroep.nl
We beantwoorden je e-mail doorgaans binnen één werkdag.