8,3 / 10
4/5
Opzetten Lean- Six Sigma Verbeterconcept

Persoonlijk advies
over de consultancy mogelijkheden?

Opzetten Lean- Six Sigma Verbeterconcept

Wil jij ook het beste uit jouw organisatie halen? De organisatie groeit dankzij inzet, leiderschap, strategie en anticiperen. Veel omgevingsfactoren hebben invloed op interne ontwikkelingen. Veel organisaties kunnen nog verbetertrajecten uitvoeren om de efficiency en effectiviteit van de organisatie te verbeteren. Met de consultants van onze organisatie creëer je de beste kansen voor de organisatie om te komen tot een optimaal Lean – Six Sigma verbeterconcept. Wij zijn van mening dat elk verbeterproject uniek is. Klantgerichtheid en maatwerk is voor ons belangrijk. Onze consultants pakken zaken aan op een doortastende manier, waarbij je medewerkers een centrale rol vervullen. Al onze consultants zijn expert op hun gebied en borgen het resultaat.

Doelgericht en motiverend

Pragmatisch, doelgericht en motiverend, onze consultants weten dat de samenwerking met je eigen medewerkers van cruciaal belang is. Ons motto is dat een goede consultant zich zo snel mogelijk overbodig hoort te maken. De medewerkers kunnen zelf verder met het eindresultaat. Daarom worden de medewerkers in een actieve rol bij het proces betrokken. Van begin tot eind kunnen onze consultants analyse-, verbeter-, en invoertrajecten managen, coachen en adviseren.

Meetbare resultaten

Wij vinden het belangrijk dat de door ons aangedragen Lean – Six Sigma verbeterconcept ook echt gerealiseerd en geborgd is. Wij zorgen er daarom voor dat alle stappen meetbaar zijn. De doelstelling van het verbeterconcept dient dan vooraf SMART gedefinieerd te worden. Tijdens de implementatie controleert de consultant of de behaalde resultaten, nieuwe werkwijzen en/of inzet van middelen nog overeenkomen met de vooraf vastgestelde doelen.

Wij blijven betrokken

Het laatste onderdeel van een traject betreft de nazorg. Na afronding van de implementatie blijft de consultant graag nauw betrokken uw verbeterconcept. We willen namelijk wel zeker weten dat het verbeterconcept de gewenste effecten hebben. Natuurlijk blijven onze consultants beschikbaar om je advies te geven.

De volledige transparantie en de no-nonsense aanpak kenmerken ons als een onderscheidende speler in de markt!

Het Lean - Six Sigma verbeterconcept

Wij maken het verschil tussen falen en slagen!

Uit onderzoek blijkt dat 80% van alle verbeterprojecten mislukken. Dit betekent concreet dat het eindresultaat van het verbeterproject niet overeenkomt met de vooraf opgestelde businesscase.

Wij helpen graag bij het doen slagen van het verbeterproject door je te begeleiden in het opzetten van een Lean – Six Sigma verbeterconcept; het organiseren en aansturen van een verbeterproject van begin tot en met het eindresultaat. We spreken zelf graag over de ‘Resultaat-benadering’, ontstaan door jarenlange projectervaring. Onze aanpak kenmerkt zich door een gefaseerde en resultaatgerichte aanpak waarbij de belangen van de opdrachtgever voorop staan. Wij maken voor jou het verschil tussen slagen en falen.

De principes van ons Lean – Six Sigma verbeterconcept zijn in drie stappen onder te verdelen:

  • Faseren
  • Beheersen
  • Beslissen

In al deze stappen zit de theorie van Lean en Six Sigma verwerkt. Wij benaderen daarbij zowel de ‘harde’ als ook de ‘zachte’ kant van verbeteren. De medewerkers worden intensief meegenomen in de veranderingen die ontstaan.

Faseren is het in logische, consequente stappen verdelen van de projectactiviteiten die nodig zijn om het gewenste resultaat te bereiken. Daaraan liggen drie algemene principes ten grondslag: eerst denken dan doen; planvorming en denken van voren naar achteren en terug; het werken van grof naar fijn. We hanteren zes fasen in een project, van initiatieffase tot nazorgfase. Oftewel: van de uitgangspunten voor een businesscase tot en met de overdracht van de beheersorganisatie.

De tweede stap is het beheersen. Dan hebben we het over alle activiteiten om planmatig en binnen de beschikbare middelen te werken. Hierbij maken we onderscheid tussen beheersing van het object (kwaliteit, geld, tijd) en van het proces (organisatie en informatie). Naast deze beheeraspecten wordt de laatste jaren ook de ‘R’ van beoordelen van Risico’s toegevoegd.

En dan, tenslotte, de besluitvorming. Daar gaat het erom, dat in alle fasen van het project met beslisdocumenten – goed onderbouwde beslissingen op de juiste plaats in het traject en door de juiste partij genomen worden.

Persoonlijk advies
over de consultancy mogelijkheden?