Praktijkstudie

Praktijkstudie

Je gekozen filters

NIVEAU

niveau opleiding checkbox
Toon meer

STUDIETYPE

Studietype
Toon meer

VAKGEBIED

Vakgebied
Toon meer

PRIJS

Prijsfilter - slider
Prijsfilter - inputs

LOCATIE

Locaties
Toon meer

ERKENNING

Erkenning
Met deze cursus leer je de basis van Dienstenmarketing
Met deze cursus leer je de basis van Servicedeskmanagement
Logistiek houdt zich bezig met de planning, besturing en beheersing van bedrijfsprocessen. Door het volgen van deze cursus weet je welke transportdocumenten je toe kunt passen, heb je kennis en inzicht in het definiëren van een logistiek verbeterproject, heb je inzicht in voorraadbeheer en kun je effectief een productieproces inrichten. Onderwerpen als management en logistiek, management en organisatie, verkoop, productie en distributie en transport komen tijdens deze cursus aan de orde. Deze cursus is een succes onder (aankomend) leidinggevenden in de logistieke sector.
Het doel van deze cursus is om op praktische wijze weer te geven hoe het strategische marketingplanningsproces idealiter behoort te verlopen. Na het doorlopen van deze cursus ben je in staat een situatieanalyse voor een merk (product, dienst, onderneming) uit te voeren, doelstellingen en strategieën te formuleren en alles samen te vatten in een marketingplan. De cursus is van toepassing op alle ondernemingen die diensten of producten aanbieden. Strategische marketingplanning is met name geschikt voor marketingmedewerkers en communicatiemedewerkers die zich dagelijks bezighouden met de marketingplanning. Deze cursus is niet alleen geschikt voor marketeers, maar ook voor communicatiemedewerkers en managers die direct en indirect te maken hebben met online marketing. De cursus staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketeers, communicatiemedewerkers en managers hebben deze cursus reeds succesvol gevolgd.
Wil je meegroeien met de ontwikkelingen binnen zorg en welzijn? Deze boeiende en veelzijdige cursus voor Zorg en Welzijn biedt je de kans om u op een effectieve manier te laten groeien in het vakgebied management. De belangstelling voor de moderne complexe non-profitorganisatie neemt in snel tempo toe. De coöperatie lijkt bezig met een revival en de maatschappelijke onderneming profileert zich inmiddels als dé organisatievorm voor het maatschappelijk middenveld en de publieke dienstverlening. Tijdens deze cursus zullen onder andere de basis van management in zorg en welzijn, het inrichten van een zorg en welzijn organisatie en cultuur binnen de organisatie aan bod komen. Na afloop van deze cursus ben je in staat om op doeltreffende wijze te functioneren binnen zorg en welzijn.
E-commerce is de verzamelnaam van manieren waarop via digitale wegen (bijvoorbeeld het internet) handel gedreven kan worden. Elektronisch zakendoen, of e-commerce, is in tegenstelling tot wat velen denken echter meer dan alleen een distributiekanaal of het elektronisch afhandelen van commerciële transacties met derden. Het gaat zowel om interne bedrijfsprocessen en bedrijfsprocessen die de interactie met derden ondersteunen. Hierbij is niet alleen de pure transactie van belang, maar ook de bedrijfsprocessen die hieraan voorafgaan (informatieverstrekking, communicatie, marktonderzoek) en die erop volgen (zoals betaling, levering, dienstverlening na verkoop).
Binnen organisaties wordt steeds vaker gebruik gemaakt van coaching van medewerkers. Ontdek en ontwikkel je kwaliteiten als coach binnen een organisatie door het volgen van deze cursus. Tijdens deze cursus komen onderwerpen als de vaardigheden van een coach, coachingsinstrumenten, coachingsproces, conflictcoaching en het STARR-model aan de orde. Na het afronden van deze cursus heb je kennis en inzicht in de valkuilen bij coaching, weet je om te gaan met weerstanden, kun je effectief coaching toepassen en weet je hoe je een coachingsplan op kunt stellen.
Wil je na jouw afgeronde HBO studie een uitdagende vervolgstap maken? De Post-HBO Senior Strategic Management cursus geeft je een verbreding en verdieping van de kennis op het gebied van strategisch management. Deze cursus biedt je de handvatten om tot de juiste strategische keuzes te komen binnen strategisch management. De cursus staat grotendeels in het teken van de praktijk.
In deze cursus ga je kennismaken met voorraadbeheer binnen een onderneming. Of je nu te maken hebt met een grote en al jaren bestaande onderneming of een kleine webwinkel wilt starten, voorraadbeheer is overal. Het is van groot belang dat een medewerker de juiste aandacht geeft aan een optimaal voorraadbeheer. Tijdens deze cursus krijg je een goed beeld van de veelzijdigheid van het vakgebied voorraadbeheer. Naast het ontvangen van goederen komt ook de inkoop, ABC-analyse, de voorraadkosten, bestelmethodieken en ketenvoorraad aan bod.
Zoek jij naar inspiratie binnen retailmanagement? Wil je succesvol kunnen werken in de retailbranche? Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor ambitieuze werknemers die meer willen leren van retailmanagement. Onderwerpen als procesbeheersing, kwaliteitsmanagement, personeelsmanagement en personeelsbeleid en conflicthantering komen aan bod. Na afloop van deze cursus ben je in staat om op een inspirerende manier te werken in de retail.
Wil je de functie van Online Marketeer uit kunnen voeren? Online Marketing is het bereiken van marketingdoelen door de inzet van internet en gerelateerde digitale technologieën. Ieder jaar worden er nieuwe manieren van Online Marketing bedacht, waardoor de ontwikkeling snel gaat. Het wordt vaak geassocieerd met webshops en E-commerce, maar Online Marketing is veel breder. Het gaat hier bijvoorbeeld ook om zoekmachine optimalisatie, Social Media marketing en E-mailmarketing. Dit is slechts een kleine greep uit alle Online Marketing mogelijkheden.
Procesmanagement krijgt steeds meer aandacht, zowel in Profit- als in Non-Profit sector. In deze cursus gaat het om beschrijven, identificeren en toetsen van de processen binnen een organisatie. Het beschrijven van processen staat in deze cursus centraal. Aspecten als introductie van procesmanagement, procesgericht organiseren, processen beschrijven en het toetsen van processen komen tijdens deze cursus aan de orde. Door het volgen van deze cursus ken je twee verschillende benaderingen voor het beschrijven van processen, weet je welke verschillende formats er zijn voor het beschrijven van processen en heb je kennis van het toetsen van processen binnen de organisatie.

Recent bekeken

Geen recent bekeken opleidingen gevonden.

Heb je behoefte aan persoonlijk studieadvies?